HeidelbergCement ostvario dobre rezultate uprkos teškom tržišnom okruženju
- Promet dostiže približno 14,2 milijarde EUR-a
- Operativna dobit se povećala na više od 2 milijarde EUR-a
- Integracija Hansona uspješno završena nakon samo 15 mjeseci
- Planirana reorganizacija finansijske strukture
U 2008. godini HeidelbergCement je dostigao najavljeni promet i ciljne rezultate uprkos teškom ekonomskom okruženju. Sudeći prema preliminarnim rezultatima, promet u 2008. godini povećao se na oko 14,2 milijarde EUR-a (prethodna godina 10,9). Kako je najavljeno, operativna dobit trebala bi biti veća od 2 milijarde EUR-a (prethodna godina 1,8). Što se tiče padova koji su pogodili tržišta građevinskih materijala širom svijeta i značajno slabljenje glavnih valuta u odnosu na euro, ovi rezultati ilustriraju operativnu snagu Grupacije.
"Dobri rezultati u 2008. godini mogu se, između ostalog, pripisati uspješnoj integraciji i prvoj cjelogodišnjoj konsolidaciji Hansona, jakoj tržišnoj poziciji HeidelbergCementa u svijetu, dosljednim uštedama i solidnoj bazi sirovina," kazao je dr. Bernd Scheifele, predsjedavajući upravnog odbora HeidelbergCementa. "Od preuzimanja Hansona u augustu 2007. godine mi smo među vodećim svjetskim kompanijama na svim poslovnim poljima."
Prema preliminarnim rezultatima, prodaja cementa i klinkera u 2008. godini povećala se na više od 89 miliona tona (prethodna godina: 87,9). Prodaja agregata dostigla je 299 miliona tona (prethodna godina: 179.6), što je povećanje od više od 66 procenata, dok je isporuka transportnog betona dostigla količinu od oko 44 miliona kubnih metara (prethodna godina: 32.7).
Postignuti osnovni ciljevi integracije Hansona
Integracija Hansona velikim dijelom bila je završena krajem 2008. godine, samo 15 mjeseci nakon preuzimanja. Dalje će se nastaviti sa mjerama za iskorištavanje dodatnih sinergija na nivou država. HeidelbergCement je do danas premašio svoje ciljeve koji se odnose na realizaciju sinergija: Oko 135 miliona EUR-a ostvareno je u 2008. godini.
Reorganizacija finansijske strukture
HeidelbergCement reorganizira svoju finansijsku strukturu i ima za cilj postići dugoročno rješenje do polovine 2009. godine, uz konsultacije sa svim zainteresiranim stranama. Finansijska reorganizacija u HeidelbergCementu ne zavisi od trenutnih mjera koje preuzima manjinski dioničar VEM, sa kojim HeidelbergCement nema kreditnih odnosa.
Cilj reorganizacije je jačanje osnove dioničkog kapitala na održiv način i restrukturiranje finansiranja na duže staze. Pored toga, tokom naredne dvije do tri godine Grupacija planira prodati odabrane poslovne jedinice koje nisu vezane za osnovnu djelatnost kako bi dalje umanjila svoje finansijske obaveze. To su poslovne jedinice koje ne spadaju u osnovne djelatnosti proizvodnje i prodaje cementa, agregata (pijesak i šljunak) i betona. U Njemačkoj, na primjer, preduzeti su prvobitni koraci da se prodaju jedinice za proizvodnju kreča. Grupacija također istražuje mogućnost prodaje u regijama gdje se ne može postići vertikalna integracija.
Prospekti za 2009. godinu
Teško je na napraviti prognoze za 2009. godinu. Ne može se odrediti trajanje i jačina globalne recesije. Važni planski parametri sa trenutnim uticajem na rezultate kao što su devizni tečaj, cijene energije i sirovina veoma su nepostojani. Stoga je nemoguće dati potkrepljujuće prognoze o tokovima na tržištu. S obzirom na pad svjetske ekonomije, HeidelbergCement očekuje opadanje prometa i negativni efekat na operativnu dobit u 2009. godini. Ipak, zahvaljujući svojoj operativnoj snazi i poziciji na međunarodnim tržištima, HeidelbergCement kao jedan od lidera u industriji smatra da je dobro opremljen da nastavi sa iznadprosječnim razvojem u budućnosti. Tokom 2008. godine HeidelbergCement je veoma rano odgovorio na usporavanje i prilagodio svoje kapacitete i proizvodne strukture u skladu s tim.
Očekuje se da će program "Fitness 2009", dodatne mjere smanjenja troškova i sinergije koje su rezultat integracije imati značajan pozitivan uticaj na troškove tokom ove godine. Tokom 2009. godine HeidelbergCement također namjerava iskoristiti svoje jake pozicije na tržištima u razvoju i gusto naseljenim područjima širom svijeta.
Tokom druge polovine 2009. godine HeidelbergCement očekuje zamah od svjetskih ekonomskih programa koji su fokusirani na izgradnju puteva i infrastrukture – sektori u kojima je HeidelbergCement posebno snažan u cijelom svijetu. Ukupno ovim sektorima se pripisuje oko 60 procenata HeidelbergCementove prodaje agregata i 50 procenata isporuke cementa. Prema tome, u HeidelbergCementu vjeruju da je ova kompanija dobro pozicionirana da maksimalno iskoristi ove infrastrukturne projekte.
Heidelberg, 9. februar 2009. godine